Serwis negatywny. Krytyka tego co brzydkie, głupie i wredne. Wskazówki co robić, by było Ci lepiej.
wtorek, 30 listopada 2004
Twarz rewolucji
Julia Tymoszenko. Oto twarz radykalnego odłamu rewolucji na Ukrainie. Może nie tak wyobrażacie sobie typową rewolucjonistkę. Gdzie te płonące oczy, jakieś czerwone chustki na szyi, wykrzywione w okrzyku usta...? Tu wizerunek subtelny, jakże nieadekwatny do wojowniczych wypowiedzi Julii.
17:39, worldpl
Link Komentarze (6) »
Komisja jak Gołota, cios poniżej pasa i ucieka
Żenujące, żenujące widowisko. Powoływanie się na artykuł możliwy do zastosowania teoretycznie przed Komisją w JAKIEJŚ sytuacji, ale w konkretnej sytuacji zupełnie nieodpowiedni.

Absurdalna sytuacja, blisko 4 godziny oczekiwania i Kulczyk nie otrzymał nawet jednego pytania. Kłótnie na temat początku lat 90, kłótnie personalne na temat nie wiadomo czego. Absurd, bzdura, blokowanie sprawy. Miodowicz, Wasseraman, co wy do licha robicie?!
12:18, worldpl
Link Komentarze (5) »
Gala boksu w sali kolumnowej
W czerwonych spodenkach Kulczyk. Setki pojedynków i żadnej oficjalnej porażki. Po przeciwnej stronie Komisja. Znana ze skłonności bicia poniżej pasa i skłonna do odgryzienia ucha. Znamy już zawodników, znamy publikę, znamy komentatorów. Tylko nie wiem, kto tutaj pełni rolę Don Kinga ?

Oczywiście, tego typu pojedynki nie przynoszą wiele niespodzianek o merytorycznych charakterze. Przełom pojawić się może dopiero podczas przesłuchania jakiejś płotki, którą uda się pociągnąć za język. Po co więc przesłuchiwać Kulczyka? Choćby dla zasady. Nie ma świętych krów.

A może język giętki mu się zaplącze i powie więcej, niż powiedzieć będzie chciała głowa?
02:37, worldpl
Link Komentarze (5) »
poniedziałek, 29 listopada 2004
VAT - skok z 22% na 19% ?
Tako rzecze Hausner Jerzy. Czekam na ten gwiazdkowy prezent! Niestety, jednoczesnie Hausner zapowiada koniecznosc eliminacji stawek 0% i 3%. Wszystko co bylo na 0% i 3% objete byloby stawka 7%.

Mieszane nastroje? Nie. Sama radosc. W mysl regulacji unijnych - predzej czy pozniej i tak te 0 i 3 mialo zniknac na rzecz stawki 7%. Osobiscie dziwie sie, ze takie stawki jak 0 czy 3 jeszcze istnieja. Moze to efekt okresow przejsciowych, albo lenistwa ustawodawcy. A reguly UE sa proste.

Stawka normalna na wszystko, a stawka obnizona na pare towarow. Jaka wybierzemy stawke normalna to juz nasza sprawa. Do wyboru miedzy 15% do 25%. Przy takich zasadach, to juz lepiej miec niska stawke normalna.
16:41, worldpl
Link Komentarze (3) »
141 osob zywcem zakopanych...
W tej chwili zapewne konczy sie, lub juz skonczylo sie, zycie 141 chinskich gornikow. Droga wyjscia zostala bezpowrotnie zablokowana, a doplyw tlenu odciety.

Ktos powie - "Cena Postepu!". No to ja dziekuje za taka cene. Kto inny powie - Stalin mial racje. Pojedyncze przypadki to tragedia, 141 osob to juz statystyka. Pare miesiecy temu przejmowano sie jakimis jednostkami, ktorym ktos chcial odciac glowe. Dzis 141 osob spotka smierc nie mniej straszliwa.

Ktos sie spyta. A po co ja pisze o 141 chinskich gornikach?! A ja odpowiem - a po co pisano o Marcinie Pawlowskim?! Gdzie sie konczy tragedia, a zaczyna statystyka?
13:15, worldpl
Link Komentarze (8) »
Męczennicy Al-Aksa poprą Abbasa
Informacja BBC - a więc wcześniejsze czarne scenariusze chyba się nie sprawdzą. Umiarkowany lider Palestyńczyków uzyskuje poparcie, przynajmniej części ekstremy. Co oznacza to poparcie, tego jeszcze chyba nie wiemy. Ale to w końcu Bliski Wschód. Tam nie ma stałych i klarownych sytuacji. Tam toczy się krwawa potyczka o przyszły kształt regionu. A chaos jest nie mniejszy niż w polskim sejmie.

Przyznam, że Ukraina skutecznie odciąga zainteresowanie mediów od spraw Iraku i Bliskiego Wschodu. Ale nie dziwię się. W końcu Ukraina to nasz bezpośredni sąsiad, kiedyś część naszego terytorium, element wspólnej historii. A cóż nas może obchodzić jakiś odległy Irak, Izrael czy Palestyna.
11:29, worldpl
Link Komentarze (3) »
Opozycja wyznacza ultimatum?
Nov. 29 (Bloomberg) -- The opposition in Ukraine gave President Leonid Kuchma 24 hours to fire Prime Minister Viktor Yanukovych, as the Supreme Court prepared to rule on whether the Nov. 21 presidential election was marred by fraud. Kuchma must also fire the governors of three eastern regions who said they will seek independence - Bloomberg.com

To już skraj szaleństwa. Chyba zaczynam rozumieć, co mają na myśli ludzie mówiący o samo nakręcającej się atmosferze w Polsce w 1981. Oni otwarcie idą na konfrontację. Powyższe groźby to produkcja Julii Tymoszenko, która udowadnia, że jest bardziej wojowniczo nastawiona niż sam Juszczenko.

W Kijowie setki tysięcy na pomarańczowo... A na wschodzie... setki tysięcy występuje w demonstracjach poparcia dla Janukowyczka.

Naród podzielony, naród rozbity. Oto, co potrafi dokonać polityka, której nikt nie umiał okiełznać.
05:37, worldpl
Link Komentarze (2) »
niedziela, 28 listopada 2004
Czy szykuje się nowy 13 grudnia 1981r. ?
Co powiedział Janukowycz:
"If the president of Ukraine together with the National Security and Defense Council do not decide in the next few days to lift the blockade of the authorities, if it is not decided today that the parliament stops insulting the law, the constitution, the rights of our citizens, then one should rise above everything and resolutely say No,"

Jednocześnie prosi o sprawne i bezkrwawe działanie:
"I am pleading to you not to take any radical measures. If only one drop of blood is shed, we won't be able to stop the flow. It will remain on the consciences of the people who provoked the situation," he said. - Interfax-Ukraine, niestety wersja w domenie .ua nie jest dla mnie dostępna.

Co się dzieje? Czyżby szykowały się gorące chwile którejś najbliższej nocy? Czyż podobnych słów nie używał Jaruzelski? Sprawna, błyskawiczna akcja, całkowita koordynacja, stukot nocą u drzwi wszystkich przywódców opozycji, oddziały prewencji na ulicach... TAK! To jest prawdopodobne. Udało się kiedyś w Polsce, może udać się na Ukrainie. Tylko ktoś musi dojrzeć do podjęcia takiej decyzji. Wobec fatalnych konsekwencji podziału Ukrainy, ktoś może być na tyle zdesperowany, by taką decyzję podjąć. Pilnujcie wiadomości!
17:43, worldpl
Link Komentarze (1) »
Janukowycz pojechał na wschód
My tu sobie gramy koncerty, a Janukowycz pojechał na wschód kraju. Regiony wschodnie Ukrainy mocno, niemalże bezgranicznie popierają przeciwnika Janukowycza. Grozi się podziałem kraju.

Jak celnie zauważyli niektórzy komentatorzy, wschód Ukrainy jest tak naprawdę ważniejszy od zachodu. Dlaczego? Dlatego, ponieważ lwia część przemysłu Ukrainy skoncentrowała się właśnie na wschodzie Ukrainy! Co jest na zachodzie? Niewiele. 20 mln ludzi, miasta, drogi. Gdyby doszło do podziału Ukrainy, przyszłość będzie fatalna dla jej zachodniej strony. Te 20 mln ludzi pozostanie w małym, słabym, nierozwiniętym państewku. Dla Polaków oznacza to jedno - 20 mln wygłodzonych, pozostawionych bez nadziei Ukraińców.

Ktoś ich weźmie do Unii? Kto? My? Póki co mamy SWOJE miliony bezrobotnych, nie wiadomo co - i jak, im zorganizować. Chcecie jeszcze 20 mln Ukraińców? Podział Ukrainy byłby tragiczny w skutkach.
17:21, worldpl
Link Dodaj komentarz »
George Weah na prezydenta? Z.Boniek też?
"...After almost 20 years of global celebrity, the football star and all-round African hero, George Weah, has returned to his home country to launch a bid for the presidency..." - Independent

No zobaczcie, to dopiero historia! George Weah na prezydenta. Jeszcze nie tak dawno biegał jak szalony w AC Milanie i strzelał wszystkim bramki, jutro może wygra wybory... Szewczenko gra jeszcze w Milanie, toteż raczej prezydentem Ukrainy szybko nie zostanie. Ale na przykład Zbigniew Boniek grał w Romie i wobec zbliżających się wyborów prezydenckich, taka kandydatura byłaby wg mnie ciekawa. To ciekawa perspektywa dla Polski. Boniek to sprawny organizator i obyty na świecie człowiek. Z pewnością byłby o niebo lepszy od jakiejś kaczki czy jakiegoś diabełka, już o siostrze miłosierdzia nie wspomnę.

TY DECYDUJ czy chcesz Zbigniewa na nowego prezydenta.
04:30, worldpl
Link Komentarze (2) »
Centrowe PSL
"...Prezes PSL Janusz Wojciechowski powiedział w Katowicach, że jego partia chciałaby stworzyć szerszą formację o charakterze chrześcijańsko-ludowym. Taka centrowa formacja..." - gazeta.pl

Gdybym dzielił wiadomości na tym blogu na różne kategorie, to ta z pewnością trafiłaby do działu "humor". Albo do działu "najgłupsza rzecz dnia". Już widzę tego wyważonego, centrowego Wojciechowskiego.

Chociaż... W pewnym sensie partie ludowe to zawsze było centrum. W tym sensie, że czekały w centrum na propozycje prezentów z lewa i prawa. Kto dał lepsze prezenty, miał głosy PSL. A gwiazdka tuż tuż...
04:19, worldpl
Link Dodaj komentarz »
sobota, 27 listopada 2004
Ukraińskie wybory nieważne !
Rada Najwyższa Ukrainy uznała wybory prezydenckie z 21 listopada za nieważne. Parlament chce, by nowe wybory odbyły się 12 grudnia. Formalnie o unieważnieniu wyborów i rozpisaniu nowych zdecyduje Sąd Najwyższy - za gazeta.pl

A więc stało się, klamka zapadła. W najgorszym dla opozycji wypadku - odbędą się nowe wybory. A kto wie, co można uzyskać jeszcze w ciągu następnych dni.

Co oznacza dla nas? Najbliższe lata pokażą. Rosja będzie dalej nas, ale bliżej nas będzie Ukraina. Na początku będziemy musieli się mocno starać, by blokować dostęp Ukrainy do UE. Z czystych finansowych względów. Pieniądze z UE płyną zwykle do najbiedniejszych regionów. Akcesja Ukrainy oznaczałaby, że niektóre polskie regiony, nie należałyby już więcej do najbiedniejszych obszarów UE.

Wkrótce podobna operacja dotyczyć może Białorusi. Białorusinów też możemy przygarnąć...?
17:55, worldpl
Link Komentarze (4) »
Komu czas na Ukrainie sprzyja...?
Rozmowy "okrągłego stołu" nie przyniosły jak dotąd jednoznacznych rozstrzygnięć politycznych. Obserwatorzy obawiają się, że strony nie osiągną szybko kompromisu - za gazeta.pl

Akurat taki rozwój wydarzeń specjalnie nie dziwi. Nadal jest mróz i nadal to opozycja na śniegu dygocze. Każda chwila zyskana przez obóz doniecki, to kolejni wymrożeni i chorzy "rewolucjoniści". Ktoś powie, ale przecież Polaków nie udało się ot tak po prostu wymrozić. I będzie miał rację. Jeżeli nie udało się wymrozić Polaków, to dlaczego miałoby to udać się z Ukraińcami?

Co do samych rozmów, to przecież i w Polsce rozmowy nie skończyły się rozłożeniem na łopatki dotychczasowej władzy. Dopiero późniejsze wydarzenia przybrały postać prawdziwej śnieżnej lawiny. Teraz mamy do czynienia co najwyżej z kulą śnieżną staczającą się po białym stoku. TY DECYDUJ czy będzie im za zimno?
10:58, worldpl
Link Komentarze (2) »
Szpieg po arabsku gada
President Bush orders the CIA to increase by 50 percent the number of CIA analysts and spies. The order also calls for a doubling of the number of CIA officers proficient in critical languages such as Arabic. The agency has 90 days to come up with a budget and a plan -Morning Edition, November 24, 2004

Widać superszpieg dopiero teraz będzie znał język arabski. Może trzeba było wcześniej na to wpaść?

A tak w ogóle to śmieszne, że 10 lat temu taka informacja przeraziłaby zwolenników wolności. Potężna i skompromitowana CIA, będzie jeszcze silniejsza. Dziś wiadomość taka przechodzi zupełnie niezauważona. Cieakwe.
10:02, worldpl
Link Dodaj komentarz »
piątek, 26 listopada 2004
Nadchodzi czas Kwaśniewskiego?
To jeden ze skutkow calego zamieszania na Ukrainie. Nie wiem, czy ktos to zauwazyl. Jeszcze niedawno, moglismy zastanawiac sie nad watpliwa kariera prezydenta po zakonczeniu kadencji. Dzis akcje prezydenta szybko rosna...

Mamy przed oczyma polityka, ktory rozpoczynal w Polsce przy Okraglym Stole, a konczy lata swojej politycznej dominacji Okraglym Stolem... na Ukrainie. Bardzo efektowny koniec. Prawdziwa odskocznia do wielkiej miedzynarodowej kariery. Czlowiek, ktory przelamywal granice w Polsce, czlowiek, ktorzy przelamywal granice na Ukrainie...

A i owszem, mala w tym wszystkim jego zasluga. Nie jemu przypisywac polski 1989. I nie jemu przypisywac ukrainski 2004. On tylko, umie znalezc sie w odpowiednim momencie historii w odpowiednim miejscu. Mozna go nie lubiec, ale tej zdolnosci nikt mu nie odmowi. Olek jest zawsze w centrum wydarzen.
TY DECYDUJ - JAK BĘDZIE?
17:45, worldpl
Link Komentarze (4) »
Okrągły stół na Ukrainie!
Otoczenie prezydenta Leonida Kuczmy zapowiada rozmowy "okrągłego stołu". Weźmie w nich udział kandydat opozycji Wiktor Juszczenko, prezydent Polski Aleksander Kwaśniewski i Javier Solana, koordynator polityki zagranicznej Unii Europejskiej - za gazeta.pl.

Wschodni sąsiedzi Polski zaskoczyli mnie po raz kolejny. To co było wczoraj ich snem, okazuje się być rzeczywistością...

Wydawać by się mogło, że mroźna ukraińska zima zniecheci demonstrantów do kontynuowania masowej akcji. Stało się inaczej. Opozycja nie ustępuje i wizja powtórzenia polskiego 1989r. staje się realna.

Ukraińcy mają sporo szczęścia. Żyją w lepszych czasach, niż my w 1981 roku. Nasz zryw w 1981 skazany był na niepowodzenie z przyczyn geopolitycznych. Musieliśmy czekać długo do 1989. Na Ukrainie polskie wydarzenia z 1981 i 1989 mogą połączyć się w jednej chwili.
13:15, worldpl
Link Komentarze (4) »
Wy wichrzyciele !
Premier Janukowycz oskarża zachodnie demokracje o niedemokratyczne i nielegalne działania, (tak podaje agencja Interfax). Wy wichrzyciele! Rewolucjoniści! Jak się teraz czujecie, burząc taki piękny doniecki beton ???
02:52, worldpl
Link Komentarze (2) »
czwartek, 25 listopada 2004
Polszcza! Wałęsa! Solidarnist!
"...- Całe życie walczyłem o podobne ideały jak wy. I w końcu wygraliśmy, chociaż sytuacja była może jeszcze cięższa niż u was. Patrzę na wasz entuzjazm i wierzę, że i wy wygracie !..." - wykrzyczał Wałęsa, za gazeta.pl

Tysiące ludzi krzyczało: "Juszczenko! Juszczenko!, Polszcza! Polszcza! Wałęsa! Wałęsa! Solidarnist! Solidarnist!"

Tylko totalnemu ignorantowi nie zakręciłaby się łezka w oku! Nie spodziewałem się, że Wałęsa zdecyduje się na taki krok. Teraz już nie ma wątpliwości. Polscy spadkobiercy Solidarności, solidarnie zaangażowali się w sprawę Ukrainy. I chociaż Solidarność nawet za młodości w 1981 nie była w stanie przełamać betonu, to można mieć nadzieję, że chociaż osłabi się ukraińską skostniałą strukturę polityczną.
14:50, worldpl
Link Komentarze (10) »
Akcyza na paliwo w górę?
Minister finansów Mirosław Gronicki zapowiada, że - jeśli Sejm nie zgodzi się na zwiększenie obciążeń przedsiębiorców z tytułu składek na FUS, to ubytek dochodów budżetowych być może zostanie uzupełniony poprzez podwyżkę akcyzy na paliwa o 5-10% - gazeta.pl

Poseł Jasiński sobie kpi, może i słusznie, że "mimo obniżki CIT nie rosną inwestycje i zatrudnienie. - Ci, którzy mają wysoki dochód, co najwyżej zatrudniają służbę - wczesniejszy artykuł na gazeta.pl. Wesoła była zwłaszcza riposta. Cykle koniunkturalne. Czyli cykliści winni.

Czyli stało się to, czego można było się spodziewać. Kołderka jest krótka i wiara w proste rozwiązania w stylu "obniżmy obciążenia przedsiębiorcom, samo się wszystko naprawi" okazują się ściągać nas na dno.

Oczywiście, że teraz ktoś się wkurzy po przeczytaniu mojej notki. W końcu ocenia się sytuację w świetle swojego stołka. I nawet proste fakty na niektórych nie działają.
14:26, worldpl
Link Komentarze (6) »
Kulczyk wśród nas !
Tak jest, oto wielki, gromowładny Zeus polskiego biznesu, naruszył naszą przestrzeń powietrzną swoją prywatną Cessną i wylądował gdzieś koło Poznania.

Na miejscu został przywitany przez Straż Graniczną, chlebem, solą i wezwaniem na przesłuchanie. Taki los, najbogatszego Polaka.

Cieszycie się ;-) ? Ja bardzo, czeka nas medialny hit sezonu. Coś w stylu kolejnej walki Andrew Gołoty.
01:57, worldpl
Link Komentarze (4) »
środa, 24 listopada 2004
Skrzydelka polskie? Polskie skrzydelka?
Zgadujcie, czy to nowy produkt KFC czy Pizza Hut? NIE! To jest nowa linia lotnicza! "Polishwings - tania linia LOT-u". Naprawde nie wiem, kto wymysla takie nazwy. Zycze im dobrze, ale jak tak zaczynaja, to slabo sie robi.
21:21, worldpl
Link Komentarze (2) »
O dobrej pomocy publicznej
"...Pomoc publiczna czesto okazuje sie nieefektywna (...) organy jej udzielajace maja obowiazek przeslac do Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentow ocene skutecznosci wsparcia. W praktyce, oceniono niespelna 300 przypadkow ratowania przedsiebiorstw. W co piatym z nich konkluzja byla niekorzystna: publiczne pieniadze zostaly zmarnowane. Co gorsza, tylko trzy czwarte pomocy na restrukturyzacje - 136,2 mln zl - zostalo dobrze wykorzystanych.

- Boje sie, ze gdyby nasze badanie objelo wiecej firm, to wyniki bylyby znacznie gorsze - przyznal Banasinski. - Tak naprawde, wiekszosc pieniedzy wydanych na pomoc publiczna, to pieniadze wyrzucone w bloto - komentuje Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha..." - za gazeta.pl

Jako zwykly i statystyczny Polak, mam trudnosci ze zrozumieniem prostych tekstow informacyjnych. Nie wiem dlaczego, ktos tak swietne informacje uznaje za narodowa porazke? Tylko 20% pomocy bylo nieefektywne, czyli 80% byla efektywna. Co wiecej 75% pieniedzy na restrukturyzacje dobrze wykorzystano.

Czy to sa zle wyniki? Czy ja jakos inaczej czytam? Czy moze w prywatnej korporacji pozytywne wykorzystanie kapitalu siega 99% ? To skad te wszystkie nieudane inwestycje i powszechnosc upadlosci?
15:45, worldpl
Link Komentarze (3) »
Matactwa przy urnie - dochodzenie
Tak jest. Bedzie dochodzenie, ktore przeprowadzi GAO - jedna z kontrolnych instytucji federalnych

Badanie nieprawidlowosci zostalo spowodowane m.in. 57 tysiacami zgloszen, w ktorych rozni ludzie skarza sie na nieprawidlowosci przy organizacji wyborow.

Teraz juz musicie sami zgadywac, o jaki kraj chodzi. Ukraine, Afganistan, Buszlandie czy inny wzor demokracji.
03:25, worldpl
Link Komentarze (5) »
wtorek, 23 listopada 2004
Za kare wroca Zwiazkowcy !
Lewica zawiodla, dlatego Ogolnopolskie Porozumienie Zwiazkow Zawodowych musi "zewrzec szeregi" - mowil w Warszawie podczas Kongresu Nadzwyczajnego OPZZ przewodniczacy Porozumienia, Jan Guz. Co wiecej, sami zwiazkowcy chca wrocic do polityki; podczas kongresu zmienili statut OPZZ tak, by mozna bylo laczyc funkcje zwiazkowa z mandatem posla lub senatora. - PAP

No wiec cala polska polityke spotkala zasluzona kara. Teraz wroci OPZZ, teraz wroca roznego rodzaju OKP. Wroci kolor czerwony i wroci hymn wyborczy pt. "Zlo-dzie-je Zlo-dzie-je". I chyba nie bedzie fajnie. I chyba nie bedzie przyjemniej, niz bylo dotychczas.

Wbrew pozorom podczas rzadow lewicy w Polsce jest nuda. Czasem ktos rzuci temat Rywina czy Orlenu. Pojawi sie Anitka Blochowiak, mignie Renatka Beger. Ale to wszystko marazm i oczekiwanie.

Teraz wroci prawica, znow mocno doprawiona zwiazkowcami - i bedziemy mieli tzw. "ciekawe czasy". A ja bede mial az nadmiar pomyslow na wtorkowe tematy na blogu.
18:15, worldpl
Link Komentarze (4) »
Sejm - poslowie czy agenci
Z kategorii, "czy wiecie, ze...":
Wedlug Zycia Warszawy kilkanascie stalych przepustek do Sejmu maja funkcjonariusze ABW i WSI. Przepustki wydawal poprzedni szef Kancelarii Sejmu Krzysztof Czeszejko-Sochacki.

I kogo tam teraz wiecej, poslow czy agentow?
mogliby juz rozegrac mecz pilki noznej halowej w sali kolumnowej?
Ilu agentow potrzeba do wymiany zarowki?
Ilu agentow potrzeba do zalozenia podsluchu?
12:02, worldpl
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4